PROGRAM MEGVALÓSÍTÁSÁBAN
KÖZREMŰKÖDŐK KAPCSOLATAI ÉS EGYÜTTMŰKÖDÉSE
6. A PROGRAM MEGVALÓSÍTÁSÁBAN KÖZREMŰKÖDŐK KAPCSOLATAI ÉS EGYÜTTMŰKÖDÉSE
- Óvodavezető
- Óvodavezető helyettes
- Minőségügyi megbízott
- Szakmai teamek
- Minőségfejlesztési team
- Nevelőtestület
- Dajkák
- Óvodaszék
- Közalkalmazotti Tanács
Cél: Együttműködés a nevelési célok és feladatok minél hatékonyabb elérése, végrehajtása érdekében.
Az óvodaszék választott testület, a szülők, a nevelőtestület azonos számú képviselőiből áll, és egy képviselőt delegálhat a fenntartó. Az óvodaszék célja és feladatai:
- a nevelőmunka segítése,
- a tárgyi feltételek javítása,
- az intézmény működésében érdekelt szervezetek együttműködésének elősegítése.
Az óvodaszék negyedévente ülésezik, összehívásáról a titkár gondoskodik, üléseit az elnök vezeti, határozatairól jegyzőkönyv készül.
Elvárt eredmény: a döntés előkészítésben részt vesznek a szülők, a kommunikáció kétirányú, a szülőket tájékoztatjuk minden őket érintő kérdésben.
A szakmai team célja a nevelőmunka adott területének fejlesztése, a tagok továbbképzésének elősegítése. A team feladatai:
- a nevelés helyes gyakorlati alkalmazásának elősegítése, fejlesztése,
- a tagok munkájának összehangolása,
- a nevelőmunka hatékonyságának növelése,
- módszertani eljárások fejlesztése,
- a pedagógusok közösségi felelősségének növelése, közösségi életének fejlesztése.
A team munkáját éves munkaterv alapján végzi. Feladatai megvalósítása érdekében bemutató foglalkozásokat, csoportlátogatásokat, szakmai-módszertani vitákat szervez, javaslatot tesz szertárfejlesztésre. A teamek számát, létrehozásukat a nevelőtestület határozza meg az intézmény szervezeti-és működési szabályzatában. A team vezetőt az óvodavezető kéri fel és bízza meg. A team vezető részt vesz a pedagógiai munka ellenőrzésében, a tagok szakmai munkáját véleményezi, javaslatot tehet személyi ügyekben is.
Elvárt eredmény: a szakmai munka folyamatosan fejlődik, innovációs folyamatok működnek, a továbbképzés, önképzés, mások fejlesztése megvalósul.
Minőségfejlesztési team
Az intézményi minőségfejlesztési feladatok ütemezése, intézkedési tervek készítése, végrehajtásuk koordinálása, az eredmények publikálása, a minőség központú szemlélet elterjesztése az alkalmazotti közösségben.
Elvárt eredmény: Minőség Irányítási Program végrehajtása.
A nevelőtestület az intézmény pedagógusainak tanácskozó és határozathozó közössége. Döntési jogkörébe tartozik:
- a nevelési program elfogadása, módosítása,
- SzMSz elfogadása, módosítása,
- éves munkaterv elfogadása,
- átfogó elemzések, beszámolók, értékelések elfogadása,
- szakmai vélemény kialakítása intézményvezetői pályázathoz.
Véleményezési, javaslattevő jogkörét gyakorolhatja külön megbízások elosztása, vezető helyettes megbízása előtt.
A dajkák munkájukkal közvetlenül segítik az óvodapedagógusok munkáját, biztosítják a nevelőmunka feltételeit. Részt vesznek gondozási feladataink ellátásában.
Közalkalmazotti Tanács célja közreműködés a döntés előkészítésben, a dolgozók és a vezetőség közötti párbeszéd segítése.
Az óvodavezető helyettes az intézményen belül kialakított és az SZMSZ-ben rögzített munkamegosztás szerint közreműködik a vezetői feladatok ellátásában. A vezető távollétében teljes jogkörrel és felelősséggel látja el feladatait.
Minőségügyi megbízott feladata a minőségfejlesztési rendszer kiépítése és működtetése. Feladatvégzése során előzetes egyeztetési kötelezettsége van az óvodavezető felé. Hatáskörébe tartozik az intézményi ellenőrzésben való közreműködés minden olyan területen, mely hatással van a minőségre. A vezetőség tagja.
Az óvodavezető pedagógiai, tanügyigazgatási, gazdálkodási és munkáltatói feladatokat lát el, az intézmény egyszemélyi felelőse. Felelős a helyi nevelési program megvalósításáért.
|