CSICSERGŐK
CSICSERGŐK

 

 kezdőlap

 

Frissítve.

2013. 07.25.

Kérjük, csak azok regisztráljanak honlapunkra, akiknek gyermeke idejár!

(Olyan nevet adjanak meg, amit be tudunk azonosítani, aki név nélkül regisztrál be, azt kitöröljük felhasználóink közül!)

 

  

 
Menü
 

Írj nekünk!

 

 

Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Számláló
Indulás: 2006-08-04
 
Pedagógiai program 2013
Pedagógiai program 2013 : ELLENŐRZÉS, ÉRTÉKELÉS, MÉRÉS

ELLENŐRZÉS, ÉRTÉKELÉS, MÉRÉS

A gyermekek fejlődésének ellenőrzése, értékelése

5. ELLENŐRZÉS, ÉRTÉKELÉS, MÉRÉS

 

5.1. A GYERMEKEK FEJLŐDÉSÉNEK ELLENŐRZÉSE, ÉRTÉKELÉSE

 

 

Az értékelés fontos eszköze a személyiségfejlesztésnek és a közösségformálásnak. Magatartásunkkal közvetlenül alakítjuk a gyermekek értékrendjét. Az értékelés során is érvényesítjük a differenciált egyéni bánásmód elvét. Fontos feladatunk minden gyermekben megtalálni a pozitívumokat, ezeket erősíteni, kialakítani a gyermek reális önértékelését, fejleszteni önbizalmát, oldani a szorongásokat, csökkenteni az agressziót. Pozitív értékeléssel erősítjük a helyes magatartást, a negatív viselkedés okait feltárjuk, s megtanítjuk a gyerekeknek a problémamegoldást, konfliktuskezelést. A gyermekkel való kapcsolatunk alapja az elfogadás, kölcsönös tisztelet, együttműködés. A közösségi életben ugyanakkor fontosnak tartjuk szabályok kialakítását, s azt, hogy azok betartása a gyermek belső igényéből eredjen.

5.1.1. Csoportnaplóban rögzítettek:

A gyerekek kor szerinti összetétele (október 1-i állapot)

Szokásrend és közösségi élet alakulása

Az óvoda helyi nevelési programja alapján minden csoportban az óvodapedagógusok megtervezik írásban  - az adott gyermekek fejlettségét figyelembe véve – a közösségi nevelés céljait, feladatait és a megvalósításhoz szükséges tevékenységrendszert, a csoportközösség szokásait, balesetvédelmi teendőket.(szeptember 15-ig).

A  terv tartalma:

-     gondozási teendők, egészséges életmód alakításának feladatai

-         játék

-         közösségi nevelés

-         munka jellegű tevékenység

A terv végrehajtását két ízben értékelik (január és május), s az elemzés alapján meghatározzák a további feladatokat.

Napirend

 

A tanulás tervezése

Éves tervet készítenek az óvónők tevékenységi formák szerint (mozgás, anyanyelv, környezet, ábrázolás, ének-zene, irodalom) nagycsoportban szeptember 15-ig,  középső és vegyes csoportban október 1-ig, kiscsoportban november 1-ig.

Hetirend

A csoport heti ütemtervét komplex módon, képességfejlesztési területekkel, heti tapasztalatok utólagos rögzítésével készítjük el. (5.sz. melléklet)

 

A csoport dokumentációi között szerepel továbbá:

·        szülői értekezletek jegyzőkönyvei jelenléti ívvel (min.3)

·        a házirend ismertetését, átvételét igazoló szülői aláírások (első szülői értekezletet követően )

·        szervezési feladatok, kirándulások, látogatások listája,

·        fogadóórák táblázata (meghirdetett időpont, jelentkező szülő, megvalósulás )

 

 

5.1.2. Egyéni fejlődés dokumentálása

 

Mérési módszerek, eszközök

Az óvodás gyermekek személyiségének megismeréséhez és fejlesztéséhez méréseket végzünk. Az eredményes mérési eljáráshoz elengedhetetlen, hogy:

-         a személyiség egészét átfogja,

-         folyamatot képezzen (kitűnjön, hogy honnan hová jutott el a gyermek),

-         egyéni fejlődési, érési tempót figyelembe véve értékeljük az eredményeket (pillanatnyi állapotot tükröz az eredmény, vannak gyorsabban ill. lassabban fejlődő gyermekek),

-         több fajta módszerrel vizsgáljuk a gyermeket (reális képet csak így kaphatunk).

Módszerek: megfigyelés, interjú, beszélgetés, teszt.

 

Alkalmazott mérési módszerek korcsoportonként

Kiscsoportban:

Adatlapon rögzítjük a gyermek fontos adatait az első óvodai napon. (6.sz. melléklet)

A gyermek - és családja - megismerését szolgálja és a fejlesztés kiindulópontját képezi a gyermekről felvett anamnézis, ezért adatokat gyűjtünk a gyermek eddigi fejlődéséről, a család szerkezetéről, szokásairól  az első hónapban. (7. sz. melléklet)

A differenciált egyéni bánásmód megvalósítása érdekében minden gyermekről írásban feljegyzéseket készítünk, melyben dokumentálják a csoportos óvónők az egyéni fejlődés ütemét, mértékét, s a fejlesztési feladatokat. A megtartott fogadóórákról feljegyzést készítenek(dátum, résztvevők, elhangzottak) (Nevelési évenként minimum három bejegyzés készül, melyhez segédlet a 8.sz. melléklet.)

 

Egyéni fejlettségmérő lapokat vezetünk a gyermek

·        Mozgásfejlettségéről (2db)

·        Finommotoros koordinációjáról

·        Téri tájékozódásáról

·        Testséma fejlesztésről

·        Nyelvi kifejezőképességeiről

·        Értelmi fejlettségéről

·        Szociális érettségéről

·        Szociális fejlettségről

három éven át (9.sz. melléklet Porkolábné Dr. Balogh Katalin nyomán és helyi mozgásfejlesztő team munkája) Az aktuális fejlettségi szintet rögzítjük (X jellel) óvodába lépéskor két hónapon belül, kis-és középső csoportban májusban, nagycsoportban januárban.

Mellékelünk egy  rajzot, mely az emberábrázolás aktuális fejlődési szintjét mutatja.

 

Középső csoportban novemberben szociometriai vizsgálatot végzünk.

A csoport társas szerkezetét postás játékkal vizsgáljuk (Kósáné Ormai Vera- Porkolábné

Dr. Balogh Katalin – Ritoók Pálné)

 

Nagycsoportban

Feladatlapokkal vizsgáljuk a gyermekek

-     megfigyelőképességét, következtetését, logikus gondolkodását;

-     figyelemkoncentrációját;

-         szem-kéz együttmozgásának fejlettségét.

 

A pedagógiai dokumentumok elkészítése az óvónő párok közös feladata.

Fogadóórán a gyerekről készült dokumentáció alapján a szülőt rendszeresen tájékoztatjuk a gyermek fejlődéséről.

Szeptemberben a nagycsoportosoknál dyslexia szűrést végez a logopédus.

November, december hónapban a pszichológus iskolaérettségi vizsgálatot végez, DIFER mérést, az óvodapedagógusok felkérésére.

 

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!