CSICSERGŐK
CSICSERGŐK

 

 kezdőlap

 

Frissítve.

2013. 07.25.

Kérjük, csak azok regisztráljanak honlapunkra, akiknek gyermeke idejár!

(Olyan nevet adjanak meg, amit be tudunk azonosítani, aki név nélkül regisztrál be, azt kitöröljük felhasználóink közül!)

 

  

 
Menü
 

Írj nekünk!

 

 

Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Számláló
Indulás: 2006-08-04
 
Pedagógiai program 2013
Pedagógiai program 2013 : TANULÁS

TANULÁS

Célunk, feladatunk A tanulás formái

4.8. TANULÁS

 

Az óvodáskorú gyermekben erős a vágy, hogy megismerje az őt körülvevő világot. Minden érdekli, ami körülveszi, ami akadályt jelent, ami új, amit lát és élményként rögzíthet. A szerzett tapasztalatok, ismeretek fokozzák a gyermek problémaérzékenységét, ismeretei önálló felhasználását.

 

Célunk a gyermeki képességek olyan szintre történő fejlesztése, mely  a későbbi életszakasz fejlődéséhez megfelelő alap lehet.

 

Feladatunk a folyamatos tanulás feltételeinek biztosítása:

-         a spontán adódó helyzetek kihasználásával,

-         természetes és szimulált környezetben, kirándulásokon a tapasztalatszerzés biztosításával,

-         kezdeményezett foglalkozások szervezésével.

A képességfejlesztés során előtérbe helyezzük a valóságos problémák megoldásának konkrét, sokszori, cselekvő bejárását, amellyel nemcsak egyedi ismeretekhez juttatjuk el a gyerekeket, hanem megtanulják gyakorlati módon az ismeretszerzés útját is. Abból indulunk ki, hogy milyen élmények motiválják a gyermekek tevékenységét, mit lehet játszani, ehhez rendeljük hozzá a képességfejlesztést.

 

Fontosnak tartjuk a tanulási folyamatban is a komplexitást:

-         mozgás, beszéd, zene, irodalom, ábrázolás, környezet, matematika összefüggéseit (anyag koncentráció),

-         képességfejlesztés, készségalakítás során az integrációt.

 

A tanulás tartalmát elsősorban a gyermek közvetlen környezetéből választjuk.

Mivel a gyermekek fejlődése nem egyenletes, egyéni fejlettségüknek megfelelően, differenciált bánásmóddal segítjük elő önértékelésük fejlődését (feladatadás, értékelés egyénre szabottan).

 

A fejlesztési tevékenység kötetlen formában valósul meg kiscsoportban, középső csoporttól bevezetjük a kötelező foglalkoztatási formát is. Kötelező foglalkozás alatt azt értjük, hogy a gyermekeknek a tevékenységben való részvétele kötelező, ez nem azonos a kötött foglalkoztatási formával. Befolyásolja a döntésünket (kötelező vagy kötetlen) a csoport aktuális fejlettsége, állapota, a foglalkozás tartalma, a helyi adottságok. Kötetlen foglalkoztatás alkalmával több lehetőség nyílik a differenciált feladatadásra, egyéni fejlesztésre. Kötelező foglalkozás szervezésével biztosítjuk a feladattudat, önállóság, figyelem, fegyelem fejlődését. Kötelező foglalkozás szervezése esetén is törekszünk az oldott légkör megteremtésére. A játékos tevékenység motiválja a gyermeket – nem csökkenhet az alkalmazott játék és játékosság szerepe.

Vegyes csoportokban fokozott egyénre szabott fejlesztést valósítunk meg. Kiemelten kezeljük a nagycsoportosok célzott fejlesztését.                 

 

 

A tanulás formái:

1.      Utánzásos, mintakövetéses tanulás (szokások, viselkedés, kommunikáció).

2.      Játékos tapasztalatszerzés (tárgyak, anyagok tulajdonságai, természeti jelenségek).

3.      Gyermeki kérdésekre adott válasz útján történő ismeretszerzés (folyamatos az óvodai életben).

4.      Az óvónő által irányított megfigyelés, tapasztalatszerzés (piac látogatás, állatkerti séta, növények és állatok életjelenségei, természeti jelenségek megfigyelése, anyagok tulajdonságai, érzelmek-hangulatok megjelenése; szín, ritmus, formák, hangok, ízek, illatok).

5.      Gyakorlati problémafelvetés megoldása (játékban, munkában, tanulásban).

6.      Kezdeményezett foglalkozások.

 

A tevékenységek  minimális heti megoszlása

 

 

3-4 évesek csoportjában

4-5 évesek

csoportjában

5-6 évesek

csoportjában

vegyes

csoportban

testnevelés

1 kötelező

1 kötelező

2 kötelező

2 differenciált

környezet  

 megismerése

1 kötetlen

2 kötetlen

vagy kötelező                                                           

3 kötelező

3 differenciált

mese-vers

1 kötetlen

2 kötetlen

2 kötelező

2 differenciált

ének-zene

1 kötetlen

1 kötetlen

1 kötelező

2 differenciált

rajzolás,

 mintázás,

 kézimunka

1 kötetlen

1 kötetlen                                                           vagy kötelező                                                                         mikrocsoportos

2 kötelező

mikrocsoportos

2 differenciát

 

 

  

                                                                                                      

                                                                      

Elvárt eredmény:

-         A gyerekek gyakorolják a gondolkodási műveleteket, fejlődnek gondolkodásfajtáik

-         Heti rendszerességgel ábrázolnak, énekelnek, verselnek, hallgatnak mesét, ismerkednek a környezetükkel, részt vesznek testnevelés foglalkozáson.

-         A pedagógusok kihasználják a napközben adódó spontán helyzeteket a gyerekek tapasztalat szerzésére

-         A pedagógusok hetirendnek megfelelően tervezik, szervezik a foglalkozásokat

 

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!