FELADATOK
A személyiségfejlődés biztosítása
3. FELADATOK
3.1. SZEMÉLYISÉGFEJLŐDÉS BIZTOSÍTÁSA
A személyiségfejlődés segítésének két fő iránya van, az érzelmi és az értelmi nevelés.
A személyiségfejlődés folyamatának két fontos mozzanata a perszonalizáció, ami az egyéniség formálódása és kialakulása az idegrendszer öröklött adottságai és a környezeti tényezők együttes hatásaként jelentkezik, létrehozva a sajátos, egyedi, csak magára jellemző személyiséget, és a szocializáció, melynek során az egyén beilleszkedik a körülötte élő kisebb, nagyobb közösségekbe, elfogadva és átvéve annak szokásait, szabályait, normáit és értékrendjét. Ez a folyamat végigkíséri egész életünket.
Célunk a sokoldalú, harmonikus fejlesztés, a gyermeki személyiség kibontakoztatása az életkori és egyéni sajátosságok és az eltérő fejlődési ütem figyelembevételével (ideértve a különleges gondozást igénylő, sajátos nevelési igényű gyerekek ellátását is). Testi, értelmi, szociális és érzelmi fejlődés segítése.
Feladataink:
A személyiségfejlődés segítésének során
Mozgás, beszéd fejlesztése
Képességek, készségek fejlesztése
Gondolkodás (csoportosítás, párosítás, válogatás rendszerezés, osztályozás) fejlesztése
Érzékelés, észlelés fejlesztése
Figyelem fejlesztése
Képzelet fejlesztése
Emlékezet fejlesztése
Érzelmi, akarati élet, viselkedés, cselekvés
A differenciált fejlesztés során
Felzárkóztatás
Tehetséggondozás
Beilleszkedési, magatartási zavarok enyhítése
Sajátos nevelést igénylő gyermekek fejlesztése, s a többi gyermek elfogadóvá nevelése
Szociálisan hátrányos helyzetű gyermekek fejlesztése
Még egy évig óvodában maradó tanköteles gyermekek koncentrált fejlesztése
Elvárt eredmény:
- érzelmi biztonságot nyújtunk a gyerekeknek
- tiszteletben tartjuk jogaikat és egyéniségüket
- biztosítjuk a játéktevékenység feltételeit
- gyakorolják a gyerekek a gondolkodási műveleteket, anyanyelvi és viselkedési szabályokat
- pozitív modellt nyújtanak a felnőttek
- a gyerekek minden nap mozognak
|